Wij willen cookies op uw computer plaatsen om onze website te verbeteren.

Uw browser ondersteunt geen cookies. U kunt deze inschakelen via de instellingen.

Verslag Reis 156 naar de Vogezen, Elzas en het Zwarte Woud. Van 26 mei tot 27 juni 2017

We zijn met verschillende mensen nog een paar keer naar het zwembad geweest. Ine en Hans waagden het zelfs om in het riviertje naast onze camping te zwemmen, hetgeen niet meeviel vanwege de grote rotsblokken. Oké, na één geschaafde schouder zijn ze koppie onder geweest, wat met applaus werd beloond.

Reis 156 naar de Vogezen, Elzas en het Zwarte Woud. Van 26 mei tot 27 juni 2017

Onze reis, die zich kenmerkte door het prachtige weer, begon in de Vogezen, camping JP Vacances camping – de Noirupt bij Le Tholy. We hebben hier 11 dagen gestaan. Het was er heel gezellig en we konden met alle caravans bij elkaar staan. We hebben verschillende uitstapjes gemaakt o.a. naar het Gerardmeer, waar we een boottocht hebben gemaakt. Een paar mensen hebben na de boottocht nog een wandeling om het meer gemaakt. In een plaats die ook Gerardmeer heet, deden we onze boodschappen (er was een Lidl).

Helaas moesten we na enkele dagen op deze camping afscheid nemen van Amerik en Aafke wegens, wat later bleek, hartproblemen van Amerik.

Enkele kilometers vanaf de camping bij het plaatsje Tendon konden we genieten van twee watervallen nl. de grote en de kleine Cascade. Het was een beetje moeilijk om er dichtbij te komen; we zijn tenslotte geen klipgeiten en bij sommigen  wilden de knieën ook niet meewerken. Maar het was prachtig.

Dinant had ook een reis uitgestippeld. Dat was wel even lachen toen we na een ritje van ongeveer 10 minuten weer voor de ingang van de camping stonden. Maar het is allemaal goed gekomen. We hebben een mooie rit gemaakt. De omgeving is prachtig met mooie panorama’s en met het zonnige weer helemaal. Echt genieten. Na een paar dagen sloten op deze camping Annie en Jan zich bij ons aan.

Dinsdag 6 juni vertrokken we naar Camping Clair Vacance Alsac in  Sainte-Croix-en-Plain in de Elzas. Hier voegden Henk en Gerry en Aaldert en Femmy zich bij ons gezelschap. Ook hier hebben we mooie ritten gemaakt. We hebben de vestingstad Neuf Brisach bezocht. Een stadje dat omgeven is door een verdedigingssysteem, bestaande uit twee wallen. Tussen de wallen kun je nu wandelen. Op dit moment stonden er hele grote dieren gemaakt van stro, zoals een olifant, een beer, een neushoorn en nog diverse andere dieren. In het stadje zelf was niet zo veel te beleven.

We bezochten ook de stad Colmar, waar we een rondrit hebben gemaakt met een treintje. Op die manier zie je vrij veel van  de stad. Er zijn in deze stad heel veel vakwerkhuizen te zien uit 1500 en 1600. De meeste zijn gerestaureerd.

We brachten een bezoek aan Château Haut Koenigsbourg. Dit is een prachtig kasteel boven op een berg. Het was met recht een “hoogtepunt”. Er was prachtig houtsnijwerk, mooie muurschilderingen en hele mooie meubelstukken te zien. Ook de verschillende tegelkachels, die in de kamers stonden waren erg mooi. Op de zolder stonden de kanonnen. Het was een klimmen, maar dan had je ook een schitterend uitzicht. Het was interessant om te zien hoe men vroeger leefde.

Op vrijdag 16 juni vertrokken we naar de camping Alisehof, Bad Rippoldsau-Schapbach in het Zwarte Woud. Ook hier konden we allemaal dicht bij elkaar staan, waardoor we  ’s avonds om 17.00 uur gezellig iets konden  drinken en de dag doorspreken. Wel stonden we hier naast een houtzagerij waardoor we  ’s morgens om 7 uur al wakker werden van het gezaag en het gegooi met planken. Maar ook dat was geen probleem, het was toch veel te warm om lang in bed te liggen.

Bij aankomst op de camping kregen we kaarten waarmee we gratis konden reizen met de bus en trein. We hebben met de trein een reis gemaakt naar Villingen. Op zich was het een mooie rit (we kwamen door meer dan 30 tunnels), maar het had ook een nadeel en  dat was het lange wachten voor verbinding trein/bus. Soms wel een uur.

In het Zware Woud hebben we verschillende kerken bezocht, o.a in Freudenstadt, de Evangelisch Kirche. Een hele grote kerk met twee zijbeuken en de preekstoel in de midden.

In Triberg zijn we naar de hoogste watervallen van Duitsland geweest. Het was een hele klim om boven te komen, maar het is velen van ons toch gelukt. Het was echt de moeite waard. Het is daar prachtig.

Het stadje Triberg staat ook bekend om zijn koekoeksklokken. Die zijn daar dan ook te koop in alle soorten en maten. Er hangt een levensgrote aan één van de winkeltjes.

Het was die laatste week heel erg warm en daarom werd er afgesproken dat we verder ieder onze eigen weg zouden gaan. We zijn met verschillende mensen nog een paar keer naar het zwembad geweest.  Ine en Hans waagden het zelfs om in het riviertje naast onze camping te zwemmen, hetgeen niet meeviel vanwege de grote rotsblokken. Oké, na één geschaafde schouder zijn ze koppie onder geweest, wat met applaus werd beloond.

We hebben de vakantie met een gezellig etentje in een restaurant afgesloten. Wel kregen we die laatste avond nog een hoosbui en onweer.

We hebben het erg goed gehad met elkaar en zijn de Heer dankbaar dat we zo’n mooie reis konden maken en in vooral de natuur konden zien hoe groot Hij is. Op iedere camping konden we zondags bij elkaar zitten om Gods Woord te beluisteren, net zoals thuis in de kerk.

Op de laatste avond werd Volken bedankt voor het begeleiden van deze reis en ook werd Iene  bedankt als zijn assistente, want zij heeft ook heel wat geregeld. (Doet ze graag hoor).

Els Beijes.

Informatie aanvragen

Wilt u meer informatie ontvangen of heeft u vragen over De GTCC dan sturen wij u graag ons informatiepakket toe.

Bedankt, je bericht is met succes ontvangen. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op indien nodig.